چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
ریحانه ملکی نایب رئیس بسکتبال گیلان : برگزاری لیگ بسکتبال بانوان گیلان نقطه عطفی برای توسعه بسکتبال گیلان بوده است .
 
ریحانه ملکی نایب رئیس بسکتبال گیلان : برگزاری لیگ بسکتبال بانوان گیلان در سال 98 نقطه عطفی برای توسعه بسکتبال گیلان بوده است .
 
 
 
ریحانه ملکی نایب رئیس بسکتبال گیلان : برگزاری لیگ بسکتبال بانوان گیلان در سال 98 نقطه عطفی برای توسعه بسکتبال گیلان بوده است .
روابط عمومی هیئت بسکتبال گیلان – ورزش بانوان با توجه به رعایت شئونات اسلامی از اهمیت والایی برخوردار است ، حرکتی که در بسیاری از نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته است .
بسکتبال هم از جمله ورزشهایی است که باتوجه به حجاب جواز حضور در رقابتهای جهانی را دریافت نموده است . هرچند عدم حضور حامیان مالی و نبود پخش تلوزیونی موجب مشکلاتی شده است ، اما همچنان علاقمندان به این رشته در تلاش برای حضوری قدرتمند هستند .
ریحانه ملکی نائب رئیس هیئت بسکتبال گیلان ، برگزاری لیگ بانوان را نقطه عطفی برای توسعه بسکتبال گیلان برشمرد و افزود : تلاش مربیان در طول یک فصل آموزش و تمرین در دوران یک مسابقه به مرحله آزمون و آزمایش گذاشته می شود و خوشبختانه با حمایت همه جانبه دکتر رفیعی  در سومین سال پیاپی لیگی منظم و منسجم داشته ایم ، لیگی که امروز شاهد توسعه بسکتبال در گیلان هستیم .
نائب رئیس هیئت بسکتبال گیلان حضور دو نماینده بانوان در لیگهای کشوری را ماحصل تلاش سه ساله برگزاری لیگ استان دانست و گفت : لیگ بسکتبال بانوان استان گیلان درسال ۹۸" جام دختران باران " با تلاش گروهی کمیته مسابقات ، داوران ، مربیان و باشگاهها منظم و پرقدرت برگزار شد . لیگ 98 بسیار مقتدرانه و پرقدرت برگزار شد و سطح مسابقات در حدی بالا بود که امتیازات نزدیک و بازیها حساس بود و فاصله تیمهای اول تا چهارم کم بود .
ریحانه ملکی میانگین سنی پایین و پشتوانه سازی را از دستاوردهای لیگ 98 دانست و افزود : برگزاری لیگ بخشی از برنامه های هیئت بوده است ، برنامه ای که بتواند در مسیر توسعه بسکتبال گیلان موثر باشد . ارتقا سطح بازیکنان ، مربیان و داوران از مهمترین برنامه های هدفمند لیگ بوده است و بزرگترین دلیل این مدعا حضور تیم " جوانان عادلی صومعه سرا " قهرمان لیگ 98 برای نخستین بار در لیگ جوانان کشور بود .
وی برگزاری اولین لیگ بسکتبال سه نفره کشور در گیلان را اتفاقی بزرگ شمرد و افزود : بسکتبال گیلان و خصوصا بسکتبال سه نفره بانوان نقش موثری در ثبت جایگاه ایران در بسکتبال سه نفره دارد ، برگزاری رقابتها همراه با ثبت ایونت نقش بسزایی در جایگاه ایران داشت و در آخرین و جدیدترین اقدام لیگ بسکتبال سه نفره قهرمانی استان گیلان است که شاید برای نخستین بار با این انسجام در حال برگزاری است .
نائب رئیس هیئت بسکتبال گیلان به حضور دو نماینده در لیگ 98 بانوان کشور اشاره کرد و افزود : در سالیان گذشته در آرزوی حضور یک نماینده در لیگهای کشوری بودیم و امروز با حمایتهای صورت گرفته توسط دکتر رفیعی و استقبال بخش خصوصی امسال با دو نماینده در بخش بانوان در لیگهای کشوری حضور داریم که صنایع دستی راستکردار بندرانزلی در بزرگسالان کشور و جوانان عادلی صومعه سرا در لیگ بسکتبال جوانان کشور نمایندگان گیلان هستند .
وی به تلاش بانوان برای حضور مقتدرانه در بسکتبال کشور اشاره کرد و گفت : بانوان در مسابقات رده های سنی کشور هم حضوری چشمگیر داشتند که کسب دو عنوان قهرمانی ، دعوت به تیم ملی و حضور ارزشمند بسکتبال سه نفره از دستاورده ای بانوان گیلان بوده است .
وی در پایان به توجه بانوان بسکتبال گیلان برای ارتقا سطح دانش در تمام سطوح اشاره کرد و افزود : خوشبختانه با تلاش‌ و پیگیری کمیته های مربیان ، مسابقات ، داوران و آموزش برای دانش افزایی برنامه ریزی شده که امیدواریم همچنان در مسیر رشد و اعتلای بسکتبال گیلان موثر باشد .
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna